Review | White Tea by Elizabeth Arden - Eau de Toilette

16:23

Recently I bought a new eau de toilette - White Tea by Elizabeth Arden. I thought, so why not a review.
And believe me choosing a scent that You'll love for the next year it's hard, I smelled at least 10 scents before choosing this one. 
\
Recentemente comprei uma nova Eau de toilette - White Tea de Elizabeth Arden. E pensei porque não fazer uma redesenha.
Acreditem que escolher uma fragância que vamos usar durante o ano é dificil, Acho que cheirei pelo menos 10 perfumes antes de escolher este.

Just for you to know I'm a more Fresh scented kind of gal but I'm also in love with more woody and "manly" scents (I find it loving more the parfumes that are designated "for man" than those fruty and flowery kind of perfumes) but I'm not also an avid perfume user and I do not want to spend a small fortunne for a bottle filled with a liquid that will deseapere in my skin.
\
que é que eu procuro num perfume. Eu prefiro cheiros mais frescos mas tambem adoro fragâncias com um toque de "madeira" e mais "masculinos" (Eu tenho a tendência de gostar de perfumes que são "para Homem" do que aqueles que são mais florais ou frutados. Além disso não sou uma ávida utilizadora de perfumes nem quero gastar uma pequena fortuna num recipiente com um liquido que vais desaparecer na minha pele.


Scent - *****
"Key Ingredients (from the Website)
Top Notes: Mandarin, Clary Sage Essence, Sea Breeze, Japanese White Fern...
Middle Notes: White Tea Extract, Turkish Rose,...
Base Notes: Madras Wood, Tonka Bean Venezuela,..."

Now you see why I love this one! It really is all of this.
\
Agora já perceberam porque é que eu adoro esta fragância!

Durability ****
It is a noticeable scent for an eau de toilette and lasts all day.
\
Para um eau de toilette tem grande presença e dura o dia todo.

Packaging *****
Minimal white and cream packaging. I  said already I'm not an avid user so I got the 30 ml version of the eau de toilette and it's a very zen and calming bottle, friendly to pack in your bag.
\
Uma embalagem minimalista branca e creme. Como eu já tinha referido eu não sou grande consumidora de perfume então comprei a versão 30 ml. Um tamanho bom de pôr na carteira e ir à nossa vida.

Price **** 
It's relative, as for me it's a perfect match so I give it more value but I believe that it's a lower price than some Eau de toilettes from brands a bit more familiar to the ear.
\
 É relativo, para mim vale muito mais porque é a fragãncia perfeita, mas em geral o preço é mais baixo que outras marcas mais conhecidas.


Overall it's a 4,5! 
I can never give a 5 only if after a year I still love it!

Hope it was helpfull!



You Might Also Like

0 comentários

About Me

Hello, my name is Camila.

College Girl trying to make it in Life. Blogging Newbie. Artsy Type. Gemini. Economics Student.illustratinghappines@gmail.com



Popular Posts