Frida's Brows | Trend Alert

16:25

I’m all for this, I have big and full brows, and the only thing I do to them is plucking them in the middle and sometimes on the ends and now and then I fill them with my KIKO Brows pencil on the shade 01, yes, black.
\
Eu estou a favor disto! Eu tenho sobrancelhas grandes e cheias e a única coisa que eu faço nelas é arrancar com uma pinça no centro e nas pontas. E de vez em quando preencho as com o meu lápis da KIKO na tonalidade 01, sim, preto.

It’s not her brows that are important here, are their meaning and the amazing person that they are associated with.
\
Não são as suas sobrancelhas que são importantes, é o significado que elas representam e a pessoa que estão associadas,
Courtesy of Fridakahlo.com


Frida Kahlo (1907-1954) – if you’re  a woman, it’s imperative to know this icon of freedom. If you’re a man, it’s necessary to know her role in history. 
Magdalena (Aka Frida) was a Mexican surrealistic self-portrait painter. Known for “The Broken Column” and the “The Two Fridas”. Representing her mixed feelings on love and her health problems. 
\
Frida Kahlo (1907-1954) - se és uma mulher, é imperativo que conheças este icon da liberdade. Se és um homem, é necessário que saibas o papel dela na história. 
Magdalena (mais conhecida por Frida) foi uma pintora mexicana surrealista de auto-retratos. Conhecida pelas pinturas "A Coluna Quebrada"  e "As Duas Fridas". Representam os sentimentos contraditórios na sua vida amorosa e os seus problemas de saúde.
Courtesy of  Fridakahlo.com

She represents the Freedom of Female Creativity.  
\
Ela representa a Lliberdade da Creatividade Feminina.

She is also known for her Unibrow and her small mustache. Some consider it outrageous, or manly, or laziness but at the end of the day it’s freedom of choice.
\
Ela era também conhecida pela sua "Uni-sobrancelha" e o seu pequeno "bigode"- Alguns consideram isto ultrajante, ou masculino, ou preguiça mas no final do dia é a liberdade de escolha que está em causa.

Here is a makeup tutorial on Youtube I watched recently and inspired me to do this post.
\
Aqui está um tutorial de maquilhagem no Youtube que eu assisti e que me inspirou a escrever este post.



Thanks for reading
\
Obrigada!


You Might Also Like

0 comentários

About Me

Hello, my name is Camila.

College Girl trying to make it in Life. Blogging Newbie. Artsy Type. Gemini. Economics Student.illustratinghappines@gmail.com



Popular Posts